20 کتابی که ثروتمندت میکنه!

بهترین کتاب های معامله گری، موفقیت و ثروتمند شدن

بهترین کتاب های معامله گری

اگر مادر نباشد جسم انسان ساخته نمی شود و اگر کتاب نباشد روح بشر پرورش نمی یابد. “پلوتارک”

کسی که مطالعه نمی کند نسبت به کسی که خواندن بلد نیست هیچ برتری ندارد. “مارک تواین” 

و هزاران جمله دیگر در وصف کتاب و کتاب خوانی که اهمیت مطالعه را می رساند. در هیچ یک از جملات در وصف کتاب نامی از یک کتاب خاص نیامده است و تنها به اهمیت مطالعه پرداخته شده است. همان طور که یک شخص برای داشتن اندامی زیبا به ورزش و بدنسازی مداوم نیاز دارد، برای داشتن ذهنی قوی نیز به مطالعه روزانه نیاز است. مطالعه روزانه خود ورزشی برای ذهن می باشد.

در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین کتاب های معامله گری، موفقیت و ثروتمند شدن پرداخته شده است. کتاب های معرفی شده جزو بهترین کتب جهت مطالعه می باشند. تاثیر مطالعه این کتاب ها از حضور در چندین دوره آموزشی نیز بالاتر بوده، لذا بشدت توصیه می شود که روزی چند دقیقه ای به مطالعه این کتاب ها پرداخته شود.

اگر در بازارهای مالی فعالیت و یا در سرتان سودای ثروتمند شدن را دارید، بدون خواندن این کتاب ها رویایی بیش را در سرتان نمی پرورانید. مطالعه این کتاب ها علاوه بر افزودن به دانش معاملاتی شما، ذهن تحلیلی شما را نیز تقویت می کند.

با این دو تا آلتسیزن رو از دست نمیدی !!!

1- پکیج سیگنال و تحلیل 50 آلت کوین مستعد پامپ

2- دوره رایگان صفر تا ترید ارزدیجیتال

1- کتاب معامله گر منضبط

معامله گر منضبط

کتاب معامله گر منضبط اثر مارک داگلاس (Mark Douglas) یکی از معروفترین و بهترین کتاب های معامله گری، روانشناسی و موفقیت در بازارهای مالی است. نویسنده این کتاب معتقد است که داشتن دانش تحلیلی (تکنیکال و فاندامنتال) تنها 20 درصد و خودشناسی و تسلط بر ذهن 80 درصد از موفقیت در بازارهای مالی را تشکیل می دهند.

مارک داگلاس یک نویسنده معروف در زمینه روانشناسی معاملات بازار و افسر بازنشسته نیروی دریایی آمریکا بود که بعد از بازنشستگی در ارتش در دهه 70 میلادی وارد بورس و بازار سرمایه شد. او علاوه بر کتاب “معامله گر منضبط” کتاب های دیگری از جمله “تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی” را هم نوشته است که جزو پرفروش ترین کتاب های حوزه بازارهای مالی است.

از این کتاب ترجمه های بسیاری به زبان فارسی مانند ترجمه احسان سپهریان یا فاطمه فراهانی و … وجود دارد . مطالعه این کتاب بشدت توصیه می شود.

در بخشی از کتاب معامله گر منضبط می خوانید

معامله‌گرانی که همیشه سود می‌ کنند در همه معامله‌ های خود با یک نظم ذهنی خاص وارد می‌ شوند، آنها منضبط هستند، عواطف خود را به خوبی کنترل می‌ کنند، به خودشان مسلط هستند و همسو با جریان بازار قدم برمی‌ دارند.

این موضوع نشان دهنده این است که معامله‌ گران موفق از نظر روانشناسی به خوبی روی خود کار کرده اند و شرایط بازار هرگونه که باشد آنها می‌ توانند کنترل ذهن خود را برای داشتن یک معامله موفق حفظ کنند. افراد موفق در بازار معاملات، فنون پیروزی در معاملات را به ارث نبرده‌ اند، آن‌ ها همه موفقیت‌ های خود را با آزمون و خطا و به صورت اکتسابی به دست آورده‌ اند. معامله‌ گران موفق بارها زمین خورده‌ اند و ضررهای زیادی متحمل شدند تا اکنون بدانند که باید چگونه در بازار به صورت حرفه‌ ای عمل کنند. معامله‌ گران موفق بعد از سال‌ ها کار کردن در شرایط مختلف بازار، حالا اعتماد به‌ نفس بالایی دارند. این اعتماد به‌ نفس به آن‌ ها کمک می‌ کند که بدون تردید قدم بردارند و در مواردی که لازم است به صورت آگاهانه ریسک کنند. از این رو آن‌ ها هیچ ترسی از شرایط غیرقابل پیش‌ بینی بازار ندارند.

2- کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

پدر پولدار پدر فقیر

کتاب پدر پولدار، پدر بی پول (Rich dad poor dad) اثر رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) نقطه آغازی برای تمام کسانی است که می خواهند در آینده کنترل کاملی بر اوضاع مالی خود داشته باشند. این کتاب در لیست ده کتاب پرفروش دنیا در سال 2001 معرفی شد.

رابرت کیوساکی کارآفرین، سرمایه گذار و مربی آمریکایی است که توانسته عنوان پرفروش ترین نویسنده در نیویورک تایمز را به مدت 6 سال از آن خود کند. کتاب پدر پولدار، پدر فقیر اولین بار در سال 1997 منتشر شد و با وجودی که چندین سال از انتشار آن می گذرد، همچنان بسیاری از افراد معتقدند که می تواند مسیری به سمت موفقیت باشد. در این کتاب آنچه پولدارها به فرزندانشان می آموزند بطور مفصل و در 9 فصل آورده شده است.

مطالعه این کتاب ذهن و فکرتان را برای ثروتمند شدن تقویت می کند. چندین ترجمه فارسی از این کتاب وجود دارد که می توانید تهیه و مطالعه نمایید.

در بخشی از کتاب پدر پولدار، پدر بی پول می خوانید

من دو پدر داشتم که یکی پولدار بود و دیگری بی پول. یکی از آن‌ ها تحصیلات عالیه داشت و بسیار باهوش بود. وی دارای مدرک دکتری بود و 4 سال دوره‌ لیسانس را ظرف مدت کمتر از دو سال طی کرده بود. وی سپس برای تکمیل تحصیلاتش به دانشگاه‌ های استنفورد شیکاگو و نورث وسترن رفته بود و تمامی دوره‌ تحصیلش را با بورسیه گذرانده بود. پدر دیگرم حتی کلاس هشتم را هم تمام نکرده بود.

هر دوی این مردان در زمینه‌ی شغلی خودشان که تمام زندگی‌ شان را صرف آن کردند بسیار موفق عمل کردند. هر دوی آنها هم درآمد قابل توجهی داشتند. با این همه یکی از آنها از نظر مالی تمام عمر درگیر مشکلات بود. دیگر هم یکی از ثروتمندترین مردان هاوایی شد. یکی از آنها وقتی فوت کرد ده‌ ها میلیون دلار برای خانواده‌ اش و کلیسایی که برای اجرای مراسم مذهبی به آن می‌ رفت و مؤسسات خیریه به جای گذاشت. دیگری هم کلی قبض و صورت حساب به ارث گذاشت که باید پرداخت می‌ شدند.

هر دوی این مردها قوی، کاری، دانا و تاثیرگذار بودند. هر دوی آنها به من مشاوره می‌ دادند اما موضوع مشورتشان یکی نبود. هر دوی آن‌ها قویا به آموزش اعتقاد داشتند اما منظورشان از آموزش یکی نبود.

3- کتاب معامله گر پرایس اکشن

معامله گر پرایس اکشن

کتاب معامله گر پرایس اکشن (YTC price action trade) نوشته لنس بگز (Lance Beggs) یکی از بهترین کتاب های معامله گری در بحث پرایس اکشن به شمار می آید. این کتاب یک رفرنس بسیار کاربردی جهت یادگیری روش تحلیلی پرایس اکشن است.

لنس بگز یک معامله گر حرفه ای در بازار بورس، فارکس و ارزدیجیتال می باشد که درک خوبی از بازارهای مالی و روانشناسی بازار دارد. او یک برنامه نویس کامپیوتر و خلبان نظامی بود که از سال 2000 بصورت پاره وقت به معامله در بازار بورس و فارکس می پرداخت. اکثر آموزش های اساتید ایران برگرفته از سبک لنس بگز است. مطالعه این کتاب نقطه شروعی برای درک پرایس اکشن می باشد. این کتاب دارای متنی روان با مثال های بسیار زیاد است که در 16 فصل تهیه شده است.

مطالعه این کتاب برای افرادی که قصد معامله و ترید در بازارهای مالی دارند بشدت توصیه می شود.

در بخشی از کتاب معامله گر پرایس اکشن می خوانید

مهم‌ترین وظیفه در تحلیل بازار، حفظ آگاهی از ساختار بازار و حس کردن تمایلات و مسیر احتمالی جریان سفارشات آتی است. در جستجوی فرصت‌ های معاملاتی گرفتار نشوید. آگاهی موقعیتی خود (از وضعیت کنونی) را حفظ کنید تا فرصت های معاملاتی خودشان را به شما نشان دهند. الگوهای معامله‌ گران به دام افتاده خود را به شما نشان خواهند داد. اگر فقط در جستجوی فرصت‌ های معاملاتی باشید، آگاهی موقعیتی خود را از دست خواهید داد و در نهایت با معاملاتی مواجهه خواهید شد که با توجه به حرکات و رفتار قیمت در تایم فریم بالاتر، معاملاتی با احتمال پایین خواهند بود. ممکن است معامله‌ گرانی را ببینید که به نظر به دام افتاده‌ اند، اما در نهایت در می‌ یابید که خود به دام افتاده‌ اید!

4- کتاب استراتژی های معاملاتی با بیشترین احتمال موفقیت

کتاب استراتژی های معاملاتی با بیشترین احتمال موفقیت نوشته رابرت ماینر (Robert Miner) یکی از بزرگترین فعالان و معامله گران بازارهای مالی است. در این کتاب می توان یک برنامه کامل برای ورود و خروج به معاملات، تشخیص شرایط معاملاتی مطمئن، تعیین نقاط ورود و خروج و حدضرر، استراتژی های مدیریت معامله و بسیاری مطالب دیگر را آموخت.

رابرت ماینر به مدت 20 سال مربی بازرگانی بوده و گزارش های روزانه بازارهای مالی را منتشر می کرد. تعداد زیادی مقاله از او در نشریه های مختلف منتشر شده است. رابرت ماینر را می توان جزو برترین های معامله گری و بازارهای مالی دانست.

این کتاب جزو یکی از بهترین کتاب های معامله گری است و مطالعه آن نه تنها برای افراد مبتدی بلکه برای افراد حرفه ای نیز مفید می باشد و می تواند استراتژی های معاملاتی شما را ارتقاء بخشد.

تعدادی از سرفصل های کتاب استراتژی های معاملاتی

– استراتژی‌های معاملاتی با بیشترین احتمال موفقیت در هر بازار و هر چارچوب زمانی
– استراتژی مومنتوم در چارچوب زمانی چندگانه: فیلتری برای تنظیم معاملات با بیشترین احتمال موفقیت
– شناخت الگوهای عملی برای روندها و اصلاح‌ ها
– آن‌ سوی رتریسمنت‌ های فیبوناچی
– آن‌ سوی چرخه‌ های سنتی
– استراتژی ورود و حجم معامله
– استراتژی‌ های خروج و مدیریت معامله
– معامله‌ گران واقعی، دنیای واقعی
– حرفه معامله‌ گری و موضوعات دیگر

5- کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه نوشته جان مورفی (john J.Murphy) تحلیل گر و نویسنده برجسته حوزه بازارهای مالی است. این کتاب از ارزش بالایی در حوزه تحلیل تکنیکال برخوردار بوده و در بعضی منابع از آن به عنوان ” کتاب مقدس تحلیلگران تکنیکال ” نیز یاد می شود. با استفاده از استراتژی های تحلیلی این کتاب می توان در تمام بازارهای مالی اعم از بورس و فارکس و ارزدیجیتال فعالیت نمود. کتاب دارای 18 فصل بوده و مطالب مربوط به تحلیل تکنیکال به طور کامل توضیح داده شده است.

جان مورفی به مدت 7 سال تحلیل گر  و مسئول فنی CNBC-TV بود و به عنوان مشاور ارشد در زمینه بازار سرمایه فعالیت می کرد. وی بیش از 3 دهه در زمینه بازارهای مالی فعالیت داشته و در همین زمینه سه کتاب ارزشمند را نیز نوشته است.

این کتاب جزو بهترین کتاب های معامله گری و تحلیل می باشد.

در بخشی از کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه می خوانید

همان‌طور که می‌ دانید در تحلیل تکنیکال تمرکز بر روی تغییرات قیمت است. در تحلیل بنیادی عوامل اقتصادی مانند عرضه و تقاضا مؤثر واقع می‌ شوند و باعث می‌ شوند که قیمت‌ ها بالا، پایین یا ثابت بمانند. ارزش ذاتی در اینجا همان چیزی است که اصول بنیادین از آن با نام قانون عرضه و تقاضا یاد می‌ کنند. اگر ارزش ذاتی چیزی زیر قیمت موجود در بازار باشد پس گران‌ قیمت است و ارزش فروختن دارد و برعکس این موضوع هم امکان‌ پذیر است.

هردوی این رویکرد‌ها درصدد حل یک مشکل هستند و آن هم این است که بدانند روند در چه جهتی در حال حرکت است. در واقع این دو نگرش یک مشکل را با دو راه‌ حل متفاوت حل می‌ کنند. یک تحلیل‌ گر یا یک تکنسین فاندمنتال یا بنیادی علت‌ های تغییر قیمت را بررسی می‌ کند، درحالی‌که یک تحلیل‌ گر تکنیکال نتیجه و تأثیرات آن مسئله برایش مهم است.

6- کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) یک رمان پرفروش است که داستان سفر پسری جوان به نام سانتیاگو را بازگو می کند. سانتیاگو زادگاهش را به قصد یافتن گنجی مدفون در اهرام مصر ترک می کند و در مسیرش با افراد زیادی از جمله زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه می نامد، یک کیمیاگر و دختر صحرا آشنا می شود که همگی هدایت گر او در مسیر هستند. مفهوم و هدف اصلی این رمان این است که اگر هدفی با اهمیت در زندگی دارید باید با تمام توان برای آن تلاش کنید.

پائولو کوئلیو در سال 1947 در برزیل متولد شد. او در نوجوانی قصد نویسنده شدن را داشت اما با مخالفت های خانواده مواجه بود. او پس از یک زندگی پر فراز و نشیب سرانجام در سال 1986 تصمیم به نویسنده شدن گرفت.

اگرچه این کتاب بصورت تخصصی در حوزه معامله گری و بازارهای مالی نمی باشد، اما از نظر روانشناسی و خودشناسی یک کتاب فوق العاده برای رسیدن به موفقیت و ثروتمند شدن است. لذا مطالعه آن توصیه می شود.

در بخشی از کتاب کیمیاگر می خوانید

جوان چوپان، ناامید از خانه‌ آن پیرزن خارج شد و با خود عهد کرد که دیگر هرگز به خواب‌ ها اهمیتی ندهد. همچنین به خاطر آورد که باید در طول روز به چند کار برسد، به دکان بقالی رفته و مقداری مواد غذایی خریداری کند. کتابش را با یک کتاب قطورتر مبادله کرده و بر روی نیمکتی در میدان اصلی شهر بنشیند تا نوشیدنی تازه‌ ای را که خریداری کرده بود، امتحان کند. چرا که روز گرمی بود و او موفق می‌ شد کمی بدن خود را خنک کند. گوسفندان در دروازه‌ ورودی شهر و در اصطبل یکی از دوستان جدیدش بودند. او با مردم بسیاری در آن اطراف آشنا بود و به همین خاطر بود که مسافرت را بسیار دوست داشت.

او همیشه دوستان جدیدی به دست می‌ آورد و نیازی نداشت تا تمام وقتش را با زندگی مداوم با آنها بگذراند. آنچه که در مورد صومعه اتفاق می‌افتاد معمولا به این امر منتهی می‌ شود که آنان به بخشی از زندگی ما تبدیل می‌ شوند. در آن صورت، اگر خودمان را براساس آنچه که دیگران از ما می‌ خواهند تغییر ندهیم، آنان ما را به باد انتقاد می‌ گیرند. چرا که مردم فکر می‌ کنند به درستی می‌ دانند که دیگران چگونه باید زندگی کنند. حال آنکه هر یک از آنان نمی‌ دانند، خودشان چگونه باید زندگی کنند.

7- کتاب روش های سرمایه گذاری وارن بافت

کتاب روش های سرمایه گذاری وارن بافت

کتاب روش های سرمایه گذاری وارن بافت اثر رابرت جی. هگستروم (Robert G.Hagstrom) می باشد که در آن راه و روش های سرمایه گذاری و ثروتمند شدن وارن بافت، سرمایه گذار و میلیاردر معروف آموزش داده شده است.

وارن بافت (Warren Baffett) روش های سرمایه گذاری خاص خود را دارد که با روش های سرمایه گذاری دیگر متفاوت است. هگستروم روش های خلاقانه این میلیاردر بزرگ را در کتاب روش های سرمایه گذاری وارن بافت آموزش می دهد که با استفادده از آن می توان به موفقیت های قابل توجهی در بازارهای مالی دست یافت.

مطالب این کتاب هم برای سرمایه گذاران خرد و هم سرمایه گذاران کلان مفید می باشد. در این کتاب اصول کسب و کار، اصول مدیریتی، اصول مالی و قیمت گذاری و بسیاری مطالب جذاب دیگر آموزش داده می شود. این کتاب نیز جزو بهترین کتاب های معامله گری و سرمایه گذاری است.

تعدادی از سرفصل های کتاب روش های سرمایه گذاری وارن بافت

فصل 1: بزرگترین سرمایه گذار جهان
فصل 2: تحصیلات وارن بافت
فصل 3: کسب و کار اصلی ما بیمه است : نخستین روزهای برکشایر هاثاوی
فصل 4: خریدن یک کسب و کار
فصل 5: اصول راهنمای سرمایه گذاری: اصول کسب و کار
فصل 6: اصول راهنمای سرمایه گذاری: اصول مدیریتی
فصل 7: اصول راهنمای سرمایه گذاری: اصول مالی
فصل 8: اصول راهنمای سرما یه گذاری: اصول قیمت گذاری
فصل 9: سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت
فصل 10 : مدیریت سبد سهام شما
فصل 11 : روان شناسی پول
فصل 12 : مردی با عقاید نامتعارف
گفتار آخر
مدیریت وجوه به روش وارن بافت

8- کتاب جادوگران بازار نوین

کتاب جادوگران بازار نوین

کتاب جادوگران بازار نوین اثر جک دی.شواگر (Jack D.Schwager) حاصل گفت و گو و مصاحبه با افراد حرفه ای و فعال بازار سرمایه آمریکا است. این کتاب در هشت بخش تهیه و بر پایه پرسش و پاسخ نگاشته شده است. در این کتاب با نحوه معامله گری تعدادی از بزرگان بازار سرمایه آشنا شده و می توانید از تجربیات آنها استفاده نمایید.

جک دی. شواگر افراد حرفه ای را جادوگران بازار نوین دانسته و اشاره می کند که آنها می توانند الگویی برای موفقیت در بازارهای مالی باشند. تجربیات و توصیه های آنها به افراد سبب دستیابی به سودهای مستمر و مطلوب می شود. هدف از نوشتن این کتاب معرفی الگوهای تاثیرگذار به منظور شناخت روش های صحیح در سرمایه گذاری است.

در بخشی از کتاب جادوگران بازار نوین می خوانید

برنده شدن در بازار منوط به مهارت و انضباط است و ربطی به شانس ندارد. کتاب
جادوگران بازار نوشته جک شواگر حاصل مصاحبه با حرفه‌ای‌ های بازار سرمایه
می‌ باشد. سرمایه‌ گذاران موفق در این مصاحبه شانسی بودن موفقیت را به چالش
کشیده‌ اند. این جادوگران الگوهایی هستند که به ما می‌ گویند برای موفقیت در
بازار به چه چیزهایی نیاز داریم.

برخی دیگر از بهترین کتاب های معامله گری، ثروتمند شدن و موفقیت

علاوه بر کتاب های فوق، کتاب های بسیار دیگری را نیز می توان به عنوان بهترین کتاب های معامله گری، موفقیت و ثروتمند شدن معرفی نمود که بصورت تیتروار در زیر نام برده می شوند:

9- کتاب مقررات بازی اثر لوئیجی پیرآندلو

10- کتاب گشت تصادفی در وال استریت اثر برتون مالکیل

11- کتاب پرایس اکشن بر اساس عرضه و تقاضا اثر تیم تحلیلگری نینجا

12- کتاب داینامیک تریدینگ اثر رابرت سی ماینر

13- کتاب چرا میبری؟ چرا می بازید؟ اثر فرد سی.کلی

14- کتاب تحلیل تکنیکال، بنیادی یا ذهنی اثر مارک داگلاس

15- کتاب جادوگران قمارباز اثر ریچارد مونخین

16- کتاب قوی سیاه اثر نسیم نیکلاس طالب

17- کتاب اقتصاد در یک جلسه اثر هنری هازلیت

18- کتاب جنگ ارزها اثر جیمز ریکاردز

19- کتاب راهبی که فراری اش را فروخت اثر رابین شارما

20- کتاب شیرجه اثر سث گودین

کتاب های معرفی شده رو میشه بعنوان بهترین کتاب های معامله گری، سرمایه گذاری و راهنمایی برای موفقیت نام برد. اگر یک روزی تصمیم به ثروتمند شدن گرفتین باید حتما این کتاب ها توی قفسه کتاب هاتون باشه و خونده باشینشون.

راستی منم دستی به نویسندگی دارم و سه تا کتاب نوشتم. توی حوزه مالی نیست و در حوزه دریایی و مهندسیه که رشته تحصیلی خودمه!!! ولی همین جا قول میدم که در آینده حتما یکی دو جلد کتاب هم توی حوزه بازارهای مالی بنویسم.

توی پیج اینستامون کلی آموزش، خبر، تحلیل و سیگنال از بورس و فارکس و ارز دیجیتال داریم.

تمام ویدیوهای آموزشی توی حوزه های پولساز هم در کانال یوتیوبمون قرار داره.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *