کتاب طراحی کشتی به کمک نرم افزار MAXSURF

نرم افزار maxsurf

نرم افزار : maxsurf

قطع : وزیری

تعداد صفحات : 163

نویسنده : بابک احمدپور، محمدرضا نگهداری

تاریخ چاپ : 1399

شابک : 9786222313821

ناشر : میعاد اندیشه

نوع محصول : فایل pdf

در سالیان گذشته برای کسب اطلاعات و مطالب علمی جدید نیاز به آزمون و خطاهای فراوانی بود. اما در بسیاری از موارد زمان و هزینه صرف شده برای کسب این تجربیات بسیار زیاد بوده و گاهی هم غیر قابل جبران بوده است. به کمک شبیه سازی می توان با کمترین هزینه ممکن ایرادات و نواقص طرح را قبل از تولید برطرف نمود. در گذشته ساخت ابزار و سازه ها مبتنی بر فرمول ها، اطلاعات تئوری و تجربیات علمی صورت می گرفت. با ظهور کامپیوتر و پیشرفت تکنولوژی، محاسبات عددی و حل معادلات و… با استفاده از برنامه نویسی میسر شد و همزمان با آن روش های عددی  مختلف حل معادلات ریاضی مانند المان  محدود (FEM)، تفاضل محدود حوزه زمان (FDTD)، ممان(MOM) و … ابداع و توسعه یافتند.

یکی از حوزه های که بشدت به شبیه سازی و تحلیل نتایج قبل از ساخت نیاز دارد، بخش کشتی سازی و سازه های دریایی است. Maxsurf را می توان یکی از بهترین و کارآمدترین نرم افزارهای حوزه دریایی نام برد. این نرم افزار می تواند در کلیه فازهای طراحی،تحلیل و ساخت شناور به معماران دریایی و کشتی سازان کمک نماید.

 

maxsurf چیست؟

نرم افزار Maxsurf مجموعه ای جامع از ابزارهای معماری دریایی است. این نرم افزار در ابتدا توسط شرکت Formsys در استرالیا تولید و سپس توسط شرکت Bentley توسعه یافت. این نرم افزار یکی از قوی ترین و کارآمدترین نرم افزارهای طراحی و تحلیل سازه های دریایی و به طور خاص شناورهای دریایی می باشد. از این نرم افزار می توان جهت طراحی بدنه شناور، محاسبات هیدرواستاتیک و هیدرودینامیک، استحکام، پیشرانش، دریامانی، وزن و تعادل شناور، پایداری، محاسبات مقاومت و … استفاده نمود. 

ویژگی های نرم افزار maxsurf

نرم افزار مکسرف دارای محیطی بسیار ساده است به گونه ای که کاربر با اندکی آموزش و تمرین می تواند براحتی نرم افزار را فراگیرد. این نرم افزار از ماژول های مختلف و جداگانه ای برای تولید هندسه (Fitting & Modeler)، هیدرواستاتیک و پایداری (Hydrostatics & Stability)، هیدرودینامیک (Motion & Resistnce) و سازه و تحلیل سازه ای (Structure & Multiframe) تشکیل شده است.

فصول کتاب طراحی کشتی به کمک نرم افزار maxsurf

کتاب طراحی کشتی به کمک نرم افزار Maxsurf دارای 6 فصل می باشد. در 5 فصل ابتدایی این کتاب به بررسی و معرفی مهمترین ماژول های این نرم افزار پرداخته شده است. در این فصول تمام بزار و گزینه های موجود در ماژول ها معرفی شده است. در فصل آخر ماژول ها و ابزارهای معرفی شده در فصول قبل در قالب طراحی گام به گام یک شناور آورده شده و سعی شده است که بصورت تمرین محور از تمام ابزارها برای طراحی و تحلیل استفاده شود.

علاوه بر کتاب طراحی کشتی به کمک نرم افزار MAXSURF کتاب دیگری نیز در حوزه دریایی با نام شبیه سازی سازه های دریایی به کمک نرم افزار STAR CCM تهیه شده است. این کتاب علاوه بر آموزش نحوه کار با نرم افزار بطور خاص به شبیه سازی حوزه دریایی پرداخته است.

ویژگی منحصر به فرد کتاب

سبک کتاب متفاوت از کتاب های آموزشی دیگر بوده و سعی شده است که اندکی از حالت تئوری محض خسته کننده فاصله گرفته شود. در فصل آخر این کتاب، محیط و ابزارهای مورد استفاده در نرم افزار در قالب تمرین و انجام گام به گام طراحی بر روی یک شناور خاص آموزش داده شده است.  با انجام گام های ارائه شده و تمرین بر روی شناورهای دیگر به راحتی می توان به نرم افزار مسلط شد.

توی پیج اینستامون کلی آموزش، خبر، تحلیل و سیگنال از بورس و فارکس و ارز دیجیتال داریم.

تمام ویدیوهای آموزشی توی حوزه های پولساز هم در کانال یوتیوبمون قرار داره.