آموزش جامع تریدینگ ویو رایگان | پارت 1

تریدینگ ویو رایگان، اتصال به بروکر، دموتریدینگ، دریافت سیگنال و مولتی چارت رایگان

با توجه به تورم افسارگسیخته کشور تنها راه فرار از این تورم داشتن درآمد دلاری یا سرمایه گذاری های پر سود می باشد. حوزه های بسیار زیادی برای کسب درآمد دلاری وجود دارد که می توان ارزدیجیتال، فارکس، بورس بین الملل و… را نام برد. برای ورود به این حوزه های مالی یکی از ابتدایی ترین گام ها، یادگیری کار با ابزارهای مهم بازار مالی مدنظر مثل کار با بروکر و صرافی، کار با کیف پول ها، کار با تریدینگ ویو و .. می باشد.

در این آموزش که قسمت 9 از دوره رایگان صفر تا تردید ارزدیجیتال می باشد به معرفی و آموزش ابزار تریدینگ ویو رایگان پرداخته می شود. از کلمه رایگان به این دلیل استفاده می شود که برای استفاده از تعدادی از ابزارهای tradingview می بایست مبلغی پرداخته شود. اما در این مقاله این ابزار مهم به گونه ای آموزش داده شده که نیازی به پرداخت مبلغ نداشته باشید.

این آموزش قسمت اول از تریدینگ ویو هست. در قسمت ها و مقالات بعد نکاتی از تریدینگ ویو رو میگیم که توی هیچ دوره رایگانی نتونین پیداشون کنین، مقالات این دوره رو از دست ندین!

فهرست مطالب

معرفی ابزار و سایت تریدینگ ویو (Tradingview)

برخلاف دیدگاه بعضی افراد ابزار تریدینگ ویو تنها ابزاری برای مشاهده چارت و تحلیل نمی باشد. در این ابزار می توانید علاوه بر مشاهده هزاران چارت از بازارهای مختلف مانند بورس بین الملل و فارکس و ارزدیجیتال و نزدک و… فیلترنویسی، گرفتن ایده و سیگنال، اتصال به بروکر و صرافی و ترید، مشاهده اخبار و هزاران استفاده دیگر نیز داشته باشید.

جهت ورود به سایت tradingview از این لینک و جهت ثبت نام در این سایت از این لینک استفاده نمایید.

در این قسمت از آموزش، به آشنایی با محیط تحلیل و چارت تریدینگ ویو رایگان پرداخته خواهد شد. در قسمت ها و مقالات بعد به بررسی و آموزش نکات جذاب این ابزار پرداخته می شود، که بطور حتم در دوره های رایگان دیگر گفته نخواهند شد. تمام مطالب این مقاله را می توانید بصورت ویدیویی و عملی در ابتدای مقاله مشاهده نمایید.

تریدینگ ویو رایگان

قبل از آموزش و آشنایی با ابزارهای موجود در بخش chart تریدینگ ویو در نظر داشته باشید که تمام ابزارهای مورد نیاز برای تحلیل در تریدینگ ویو رایگان موجود می باشد و شما ابدا نیازی به خرید تریدینگ ویو پرو و … ندارید. اختلاف تریدینگ ویو رایگان با تریدینگ ویو اپدیت شده تنها در استفاده از تعدادی از ابزارها مثل مولتی چارت، داشتن همزمان بیش از 3 اندیکاتور، استفاده از تعدادی اندیکاتور پولی، داشتن چند واچ لیست و.. هست که نه تنها به آنها نیازی ندارید بلکه روش دسترسی به این ابزارها بطور رایگان هم در مقالات دیگر آموزش داده خواهد شد.

Altseason is Coming

با این دو تا آلتسیزن رو از دست نمیدی !!!

1- پکیج سیگنال و تحلیل 50 آلت کوین مستعد پامپ

2- دوره رایگان صفر تا ترید ارزدیجیتال

آشنایی با محیط چارت tradingview

برای ورود به بخش تحلیل و چارت تریدینگ ویو پس از ورود به سایت tradingview.com می بایست با استفاده از ایمیل در این سایت ثبت نام نمایید. پس از آن با کلیک بر روی منوی Products و سپس  charts+ می توانید وارد محیط چارت tradingview شوید.

در ادامه به معرفی هر یک از پنجره ها و ابزارهای موجود پرداخته می شود.

اموزش سایت تریدینگ ویو

1- پنجره چارت :

در این پنجره می توان چارت قیمتی سهم یا ارز انتخاب شده را مشاهده و تحلیل نمود. بالا سمت چپ این پنجره نام نماد، تایم فریم، اطلاعات اولیه کندل (حجم، بالاترین و پایین ترین قیمت و…) و اندیکاتورهای استفاده شده قابل مشاهده می باشند. پایین این پنجره نیز محل قرارگیری اسیلاتورهای فعال مثل volume و RSI و MACD و… است.

2- پنجره ابزار :

در پنجره ابزار که سمت چپ تریدینگ ویو قرار گرفته است می توانید تمام ابزارهای مورد نیاز برای تحلیل را مشاهده نمایید.

ابزارهایی مانند فیبوناچی، گن، ابزار پینتینگ (مربع، خط، فلش، انواع شکلک و…)، امواج الیوت، خط کش و هر ابزاری که برای تحلیل چارت به آن نیاز دارید.

3- پنجره ابزار 2 :

این پنجره در بالای tradingview قرار گرفته است.

در این پنجره می توانید نماد مورد نظر را جستجو، تایم فریم را تغییر، اندیکاتور و اسیلاتور مورد نظر را انتخاب و یا نوع چارت را به دلخواه تغییر دهید.

در این پنجره گزینه replay نیز وجود دارد که یک ابزار بسیار کاربردی برای بک تست گرفتن و همچنین تمرین کردن می باشد. با استفاده از این ابزار می توانید سمت راست چارت را از هرجا دوست دارید حذف نمایید. البته از این ابزار در تریدینگ ویو رایگان نمی توانید استفاده کنید، که در ادامه راه استفاده از این ابزار بصورت رایگان نیز آموزش داده خواهد شد.

4- پنجره واچ لیست :

در این پنجره می توانید نمادهای پر استفاده و مورد نظر خود را اضافه کرده و براحتی در دسترس داشته باشید.

5- پنجره ابزار کاربردی :

این پنجره در سمت راست تریدینگ ویو قرار گرفته است.

در این پنجره می توانید اخبار بازارهای مختلف، ایده های تحلیل و سیگنال، بحث و بررسی، order panel، پنجره داده های کندلی و … را مشاهده نمایید.

استفاده رایگان از ابزار Replay

ابزار replay ابزاری بسیار کاربردی جهت گرفتن بک تست و همچنین تمرین می باشد. 

با استفاده از این ابزار می توانید از هر نقطه دلخواه سمت راست چارت را حذف کرده و به تمرین ترید بپردازید.سمت چپ را تحلیل کنید، استاپ لاس و تارگت را تعیین نموده و کندل به کندل تحلیل خود را پیش ببرید.

اما مشکلی که وجود دارد این است که این ابزار بر روی تریدینگ ویو رایگان موجود نمی باشد و تنها می توانید به مدت 30 روز از این ابزار استفاده نمایید. بعد از آن برای استفاده از این ابزار می بایست حساب خود را اپدیت نمایید.

جهت استفاده از این ابزار نیاز نیست مبلغی را پرداخت کنید، مشابه همین ابزارها را بصورت رایگان در سایت های زیر نیز می توانید مشاهده نمایید.

با ورود به هر کدام از سایت ها و انتخاب گزینه chart می توانید وارد فضایی مشابه tradingview شده و از ابزارهای این سایت نیز استفاده نمایید.

آموزش های بعد تریدینگ ویو

tradingview یکی از کامل ترین و کاربردی ترین ابزارهای مورد استفاده برای فعالان بازارهای مالی است. از این ابزار تنها برای تحلیل استفاده نمی شود. این ابزار کاربردهای زیاد دیگری نیز دارد که در زیر نام برده می شود و در مقالات دیگر به طور مفصل به آنها پرداخته خواهد شد.

  • ابزار stock screener به منظور فیلترنویسی
  • بخش ایده و مشاهده تحلیل و سیگنال افراد دیگر
  • اتصال بروکر و صرافی به تریدینگ ویو
  • دمو تریدینگ
  • مولتی چارت

امیدوارم با استفاده از این مقاله به فضای Tradingview تسلط پیدا کرده باشین.

در این سایت ردپای پول رو دنبال می کنیم، پس اگر شمام می خواین رد پول رو دنبال کنین، با ما همراه باشین!

توی پیج اینستامون کلی آموزش، خبر، تحلیل و سیگنال از بورس و فارکس و ارز دیجیتال داریم.

تمام ویدیوهای آموزشی توی حوزه های پولساز هم در کانال یوتیوبمون قرار داره.

صرافی ویژگی لینک ثبت نام
favicon او ام پی 50 هزار تومن جایزه ثبت نام و احراز هویت، پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزها، 50 درصد تخفیف کارمزد لینک ثبت نام
nobitex-l نوبیتکس پشتیبانی از ارزها و شبکه های مختلف، 10 درصد تخفیف کارمزد، حداقل خرید 11 تتر لینک ثبت نام
wallex-exchange والکس پشتیبانی از ارزهای مختلف، حداقل خرید بسیار پایین با کارمزد کم، 10 درصد تخفیف تراکنش، شرکت در جشنواره و جوایز مختلف لینک ثبت نام
io.bitpin.app_f88dbce1-463f-4b3d-bab3-fa70503fc792 بیت پین پشتیبانی از ارزهای مختلف، حداقل خرید 100 هزار تومن، 10 درصد تخفیف کارمزد تراکنش، شرکت در جشنواره و جوایز مختلف لینک ثبت نام
ir.aban.th_45483ee8-0053-45ee-9093-4cc9bff60acf آبان تتر پشتیبانی از ارزهای بسیار زیاد، 10 درصد تخفیف تراکنش، شرکت در جشنواره و جوایز مختلف لینک ثبت نام
pro.bingbon.app-1968d7c0-f024-403b-a8cb-ab9f92985a79_512x512 بینگ ایکس معتبر و بسیار مناسب برای ایرانی ها، استفاده از رمزریال ایران، دارای ابزار کپی ترید قوی لینک ثبت نام

دانلود 300 موزیک بدون کپی رایت مخصوص یوتیوب

  • یک پکیج فوق العاده جذاب برای تولید محتوا در یوتیوب
  • 300 موزیک بدون کپی رایت
  • موزیک بی کلام بسیار جذاب و کاربردی
  • دارای لایسنس جداگانه برای هر موزیک

دانلود +1000 موزیک بیکلام مخصوص تولید محتوا

  • بیش از 200 آهنگ بیکلام آرامش بخش از افراد معروف
  • بیش از 50 آهنگ چالش اینستاگرامی
  • بیش از 300 موزیک مخصوص لوگوموشن و ترنزیشن و…
  • بیش از 500 آوای کوتاه و افکت صوتی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *