با کپی رایت کلیم یوتیوب خداحافظی کن!

6 روش مهم و کاربردی برای رفع همیشگی خطای کپی رایت کلیم یوتیوب

جالب است بدانید یکی از پردرآمدترین شغل های حال حاظر دنیا، بلاگری و تولیدمحتوا می باشد. یکی از بهترین پلتفرم های کسب درآمد از این روش را می توان یوتیوب نام برد. یوتیوب معروف ترین پلتفرم بارگذاری و مشاهده ویدیو هست که در فوریه 2005 توسط سه کارمند پیشین paypal راه اندازی شد. در یوتیوب پس از رسیدن به حالت monetize به ازای مشاهده شدن محتوای شما، پول پرداخت می شود. پس هر چه ویدیو شما از نظر محتوایی جذابتر و قوی تر باشد، مخاطبین بیشتری را به خود جذب می کند.

یکی از جنبه های جذابتر کردن محتوا، بخش صوتی آن است. هر چه کیفیت صدا، افکت های صوتی و موزیک پس زمینه محتوای شما جذابتر باشد، تاثیر بیشتری گذاشته و مخاطب را به مشاهده هر چه بیشتر محتواهای شما ترغیب می نماید. در مقاله گذشته به بررسی اهمیت کیفیت صدا در محتوا پرداخته شد. همچنین برای راحتی کار افرادی که تولید محتوا می کنند پکیجی با نام دانلود 1000 موزیک بیکلام مخصوص تولید محتوا تهیه شده است که با دانلود آن شما را برای همیشه از موزیک و افکت های صوتی تولیدمحتوا بی نیاز میسازد.

در ادامه به معرفی روش های مقابله با کپی رایت کلیم پرداخته خواهد شد. همچنین تعدادی موزیک بیکلام بدون کپی رایت مناسب تولیدمحتوا نیز بعنوان نمونه مشاهده خواهید کرد.

یوتیوب

کپی رایت کلیم (copyright claim) چیست؟

اگر چه یوتیوب درآمد بالایی را دارد اما بشدت بر روی تولید محتوا و قوانین کپی رایت حساس است. شما اجازه استفاده از تصاویر و موزیک هایی که متعلق به شما نیست و قانون کپی رایت دارند را ندارید. در صورتی که از موزیک های دانون قانون کپی رایت استفاده نمایید هنگام بارگذاری ویدیو با خطای copyright claim مواجه خواهید شد. 

این خطا در مراحل اولیه باعث بسته شدن کانال شما نمی شود، اما در صورتی که ویدیو شما به درآمد برسد، درآمد حاصله به شخص تولید کننده موزیک میرسد. همچنین تکرار مکرر این خطا نشان دهنده این است که شما با قوانین یوتیوب آشنایی نداشته و به مرور کانال شما از الگوریتم خارج می شود. در نتیجه تعداد مخاطبین شما بشدت کاهش میابد.

پس چقدر بهتر است که از همان ابتدای فعالیت، اصولی پیش بروید. مواجه نشدن با خطای کپی رایت کلیم بسیار راحت می باشد. در این مقاله 6 روش کاربردی جهت مواجه نشدن با این خطا معرفی خواهد شد.

روش های رفع خطای کپی رایت کلیم یوتیوب (copyright claim)

گفته شد که در صورتی که از موزیک های دارای کپی رایت استفاده نمایید با خطای کپی رایت کلیم مواجه خواهید شد. فرض کنید محتوای شما کاملا آماده شده و در یوتیوب بارگذاری کرده اید، در مرحله آخر بارگذاری با خطای copyright claim مواجه می شود. مجبورید که محتوا را پاک کرده و مجدد موزیک آن را ادیت کنید. حال فرض کنید محتوای شما حجم بالایی داشته باشد و سرعت اینترنت هم در ایران فوق العادست. بارگذاری چند باره یک محتوا زمان بسیار زیادی را می گیرد.

در ادامه 6 راه که با این خطا مواجه نشوید بیان خواهد شد.

کاربردی ترین روش که خودم به شخصه در تمام محتواها چه در یوتیوب و چه در اینستاگرام از اون استفاده می کنم رو همون اول میگم.

1) استفاده از پکیج موزیک بدون کپی رایت

در این مجموعه بسیار جذاب، 300 موزیک بیکلام بدون کپی رایت جذاب قرار داده شده است. موزیک ها بسیار برای تولید محتوا در هر زمینه ای مناسب بوده و همچنین از نظر کپی رایت هم چک شده اند. همچنین برای اطمینان بیشتر فایل pdf از لایسنس تمام موزیک ها تهیه شده است که می توانید لایسنس هر کدام از موزیک ها را در دسکریپشن یوتیوب خود قرار دهید. 

در زیر 4 نمونه از موزیک های درون این پکیج را مشاهده می کنید. جهت دانلود پکیج بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

جهت دانلود پکیج بر روی تصویر زیر کلیک نمایید.

2) سایت Epidemicsound

در این سایت بیش از 35.000 موزیک و 90.000 افکت صوتی قرار گرفته است. که با پرداخت هزینه پکیج های آن می توانید به تمام این موزیک ها دسترسی داشته باشید. البته به دلیل دلاری بودن این هزینه و بالا بودن آن، زیاد برای افراد ساکن در ایران بصرفه نمی باشد.

سایت های دیگری مانند artlist.io هم به همین صورت فعالیت می کنند. جهت مشاهده سایت epidemicsound بر روی تصویر زیر کلیک نمایید.

3) سایت freemusicarchive

این سایت برخلاف سایت قبل مجانی بوده و شما می توانید به راحتی به مجموعه بسیار زیادی از موزیک های بدون کپی رایت دسترسی داشته باشید. 

اما نکته مهم این است که، در صورتی که بخواهید از موزیک ها در سایت یا محتوای خود استفاده کنید می بایست حتما حتما لایسنس مرتبط با هر موزیک را قرار دهید. که هر کدام از لایسنس ها روش مختص به خود را دارد که در ویدیو ابتدای مقاله روش آن آموزش داده شده است. توجه داشته باشید که اگر از لایسنس موزیک استفاده نکنید قانون کپی رایت را نقض کرده و با خطا مواجه خواهید شد. لایسنس ها حکم مجوز را برای شما دارد.

سایت های دیگری نیز مانند Bensound.com وجود دارند که با ارائه لایسنس برای هر موزیک می توانید از آنها استفاده نمایید. جهت ورود به سایت Freemusicarchive بر روی تصویر زیر کلیک نمایید.

4) سایت pdinfo

با استفاده از این سایت و با روش گفته شده در ویدیو، می توانید قانون کپی رایت و جزئیات موزیک مورد نظر را چک نمایید. با سرچ نام موزیک در قسمت Public Domain Music اطلاعات مربوط به کپی رایت موزیک نشان داده خواهد شد.

مشکل این روش این است که این سایت بیشتر برای موزیک های آمریکایی کاربرد دارد و در صورتی که موزیک مورد نظر مربوط به آمریکا نباشد امکان دارد اطلاعات آن نشان داده نشود. جهت مشاهده سایت بر روی تصویر زیر کلیک نمایید.

5) استفاده از کتابخانه موزیک یوتیوب

جهت راحتی کاربران، یوتیوب کتابخانه ای از موزیک های بدون کپی رایت را در آدرس youtube stadio/Audio Library درون کانالتان قرار داده است. فقط جهت استفاده از موزیک های مورد نظر می بایست بخش License type حتما چک شود و لایسنس گفته شده در دسکریپشن پستتان استفاده شود. نحوه استفاده از این قسمت در ویدیو ابتدای مقاله ذکر شده است.

مشکل این روش از نظر بنده مغایرت موزیک ها با سلیقه ایرانی ماست. به شخصه از بین بیش از 1700 موزیک قرار داده شده حتی یک مورد هم با سلیقه من جور نبود.

Altseason is Coming

با این دو تا آلتسیزن رو از دست نمیدی !!!

1- پکیج سیگنال و تحلیل 50 آلت کوین مستعد پامپ

2- دوره رایگان صفر تا ترید ارزدیجیتال

6) استفاده از ابزار چک یوتیوب

به منظور چک کردن کپی رایت موزیک استفاده شده در محتوا از ابزار یوتیوب هم می توانید استفاده نمایید. در ابن حالت پس از بارگذاری ویدیو در مرحله اول (Details)، در مرحله دوم المان های مورد نظر اضافه می شود (Video Elements) و در مرحله سوم (checks) کیفیت و کپی رایت ویدیو مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت داشتن خطا، اخطاری بر روی قسمت checks قرار میگیرد.

در صورتی که بر روی SEE DETAILS در بخش Copyright کلیک نمایید وارد پنجره ای می شوید که جزئیات کپی رایت را به شما نشان می دهد.

در این پنجره توضیح داده شده است که ویدیو به دلیل داشتن کپی رایت موزیک، مانیتایز (monetized) نخواهد شد. همچنین در همین صفحه می توانید موزیک را بی صدا یا جایگزین نمایید.

بدی این روش این است که تا محتوا کامل آپلود نشود، کپی رایت آن چک نمی شود و این باعث زمانبر بودن این پروسه می شود. فرض کنید که هر دفعه می بایست موزیک محتوا را تغییر داده و منتظر بمانید تا ویدیو کامل آپلود شده و سپس کپی رایت آن چک شود.

کپی رایت کلیم
copyright claim

با توجه به تمام روش های چک شده، به جرات بهترین و کارآمدترین روش همان روش اول می باشد. مجموعه 300 موزیک بی کلام بدون کپی رایت نیاز شما را به هر نوع موزیک دیگری برای موزیک پس زمینه برطرف کرده و خیالتان هم از گرفتن کپی رایت کلیم راحت می کند.

همچنین اگر تولید محتوای زیادی رو انجام میدین پیشنهاد میکنم حتما مجموعه +1000 موزیک بیکلام مخصوص تولید محتوا رو از دست ندین.

دانلود 300 موزیک بدون کپی رایت مخصوص یوتیوب

  • یک پکیج فوق العاده جذاب برای تولید محتوا در یوتیوب
  • 300 موزیک بدون کپی رایت
  • موزیک بی کلام بسیار جذاب و کاربردی
  • دارای لایسنس جداگانه برای هر موزیک

دانلود +1000 موزیک بیکلام مخصوص تولید محتوا

  • بیش از 200 آهنگ بیکلام آرامش بخش از افراد معروف
  • بیش از 50 آهنگ چالش اینستاگرامی
  • بیش از 300 موزیک مخصوص لوگوموشن و ترنزیشن و…
  • بیش از 500 آوای کوتاه و افکت صوتی

راستی میدونستی می تونی با یه کار کوچیک ازمون کد تخفیف 30 درصدی روی تمام محصولات قابل فروشمون چه محصولات الان و چه محصولات ارزنده ای که در آینده قراره منتشر بشه بگیری؟

فقط کافیه که پیج اینستاگرام بالای 10k داشته باشی و مارو تگ کنی و ما یه کد تخفیف بهت میدیم که می تونی روی کل سبد خریدت 30 درصد تخفیف بگیری.

یه تقلب بهت برسونم؟ اگر خودتم پیج 10k نداشتی می تونی از یکی دیگه بخوای که ما رو تگ کنه.

جهت دریافت کد تخفیف و بنر به یکی از پیج های اینستاگرامی زیر دایرکت بدین و کلمه کد تخفیف رو تایپ کن.

virainvest.ir@

babakahmadpoor.finance@

اگر روی لینک زیر هم کلیک کنی مستقیم میتونی وارد پیج اینستاگرامیمون بشی!

توی پیج اینستامون کلی آموزش، خبر، تحلیل و سیگنال از بورس و فارکس و ارز دیجیتال داریم.

تمام ویدیوهای آموزشی توی حوزه های پولساز هم در کانال یوتیوبمون قرار داره.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *